blog

راه اندازی شغل لوازم یدکی خودرو و سود آن چقدر است؟

راه اندازی شغل لوازم یدکی خودرو و سود آن چقدر است؟

اگر می خواهید یک کسب و کار خرده فروشی در صنعت خودرو راه اندازی کنید، می توانید یک تجارت لوازم یدکی خودرو راه اندازی کنید. این تجارت مرتبط با خودرو بسیار سودآور است. چرا که هر قطعه یدکی خودرو نیاز به تغییر مکرر در طول عمر خودرو دارد و همین دلیل باعث می شود صنعت قطعات یدکی خودرو بسیار سودآور و همیشه سبز باشد. حال اگر قصد راه اندازی فروشگاه قطعات یدکی خودرو را دارید، بهتر است دانش لازم برای این کار را داشته باشید. در این مقاله می خواهیم شغل فروشندگی لوازم یدکی خودرو و نحوه ی راه اندازی آن را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم.

چند گام موثر برای راه اندازی کسب و کار لوازم یدکی خودرو

این جمله که «داشتن ماشین یک تجمل نیست، بلکه یک ضرورت است» کاملاً درست است، زیرا داشتن وسیله نقلیه حتی موتور سیکلت به فرد این امکان را می‌دهد تا بدون دردسر زیاد از یک مکان به مکان دیگر رفت و آمد داشته باشد. خوشبختانه امروزه تقاضا برای وسایل نقلیه و قطعات آنها افزایش یافته است و باید توسط مشاغلی که در حال حاضر در این حوزه هستند مورد توجه قرار گیرند. بازار صنعت خودرو به سرعت در حال رشد است، از این رو فضای زیادی برای راه اندازی یک کسب و کار جدید و کسب اطمینان در پایه مصرف کنندگان با ارائه بهترین کیفیت قطعات خودرو باید وجود داشته باشد. بنابراین اگر قصد دارید تا تجارت قطعات خودروی خود را راه اندازی کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

مشاهده محصولات آریاگستر: لوازم یدکی امکو

چند گام موثر برای راه اندازی کسب و کار لوازم یدکی خودرو

راه اندازی کسب و کار لوازم یدکی خودرو

مهمترین مراحل راه اندازی کسب و کار قطعات خودرو

  • انجام تحقیقات عمومی

قبل از اینکه با هر چیز دیگری شروع کنید، ضروری است که به طور کامل در مورد انواع مختلف خودروها و قطعات آنها و نحوه عملکرد سایر مشاغل در بازار اطلاعات کافی را کسب کنید. تا جایی که می توانید در مورد خودروها و قطعات آنها پرس و جو کنید تا درک دقیقی از آنچه در زمانی که قسمت های خاصی از وسیله نقلیه ضعیف عمل می کنند یا آسیب می بینند، داشته باشید. زیرا بدون دانش کامل، هرگز نمی توانید در این صنعت به موفقیت برسید.

  • انتخاب یک مکان و جایگاه مناسب

به عنوان یک خرده فروش قطعات خودرو، مکان برای دوام کسب و کار شما مهم است. میزان اشباع فروشگاه های قطعات خودرو را در داخل و اطراف حوزه کاری خود تعیین کنید. در مورد ماهیت خریداران بالقوه و همچنین قدرت خرید آنها تحقیق کنید. کمیسیون منطقه ‌بندی شهر شما می‌تواند اطلاعاتی در مورد آخرین نقشه ‌برداری از محل فروشگاه شما و مناطق اطراف در اختیار شما قرار دهد. در واقع بهتر است به روشی هوشمندانه محصولات مورد نظر را انتخاب کنید و به طور منظم محصولات را از کل فروشنده یا توزیع کننده دریافت کنید. کمبود محصولات میتواند موجودی شما را کاهش دهد و مصرف کنندگان را نیز دفع کند.

مشاهده محصولات آریاگستر: قیمت استارت پراید امکو

  • مدل کسب و کار خود را تعیین کنید

مدل کسب و کار می تواند فیزیکی و یا آنلاین باشد. در کسب و کار آنلاین باید از موارد خاصی اطمینان حاصل کنید که در مورد فروشگاه فیزیکی می توان آنها را نادیده گرفت. مثلا شما باید توزیع کنندگان مناسبی را در اختیار داشته باشید که بتوانند محصولات را هنگام ثبت سفارش برای شما ارسال کنند. همچنین می‌توانید شرکت‌ هایی را انتخاب کنید که بدون هیچ برچسبی محصول را به دست شما می‌ رسانند و می ‌توانید برچسبی از نام تجاری خود بزنید و سپس آن را برای مشتریان ارسال کنید. توزیع کنندگانی که محصولات را مستقیماً به هنگام ثبت سفارش برای مصرف کننده ارسال می کنند، گزینه بسیار بهتری است زیرا نیاز به استخدام انبار را کاهش می دهد.

  • گرفتن مجوزهای لازم برای کسب و کار

هر کشور و ایالتی قوانین و مقررات خاص خود را در رابطه با صدور مجوزها و ثبت کسب و کار دارند. لیکن به طور کلی، شما باید کسب و کار خود را ثبت کنید و مجوز کسب و کار عمومی را دریافت کنید. از آنجایی که قصد فروش قطعات خودرو را دارید، باید برای ثبت نام مالیات بر فروش نیز اقدام کنید. اگر قصد فروش قطعات خودروی مستعمل را دارید، بسته به محل کسب و کار خود، ممکن است نیاز به دریافت مجوز جداگانه داشته باشید. در ایران برای اخذ مجوز باید مراحلی نظیر داشتن مجوز سلامت، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر و تابعیت کامل جمهوری اسلامی را رد کنید.

  • استخدام کارکنان فروشگاه

صندوقدار و کارکنان فروش استخدام کنید. تعداد کارکنان مورد نیاز، بستگی به اندازه فروشگاه شما دارد. کارکنان فروش شما باید با قطعات خودرو و مکانیک تعویض قطعات خودرو آشنا باشند، اگر متخصص نباشند، بهتر است آموزش ببینند تا آشنا شوند.

  • راه اندازی وب سایت

از آنجایی که کسب و کار آنلاین سودآورتر است پس ضروری است که اقدامات لازم نظیر خرید و ایجاد وب سایت را انجام دهید تا مطمئن شوید که حرفه ای به نظر می رسید.

بهتر است روش پرداخت مناسب در سایت داشته باشید تا مصرف کننده این آزادی را داشته باشد که پرداخت را به هر روشی که می خواهد انجام دهد. همچنین ایمن بودن روش پرداخت باید همیشه بررسی شود، زیرا افراد به طور کامل اعتماد خود را به کسب و کار شما از دست می دهند و اگر هر یک از آنها با اشتباه مالی مواجه شوند، برای شما یک امتیاز منفی خواهد بود.وب سایت شما باید عکس هایی با کیفیت حرفه ای از محصولات مختلف داشته باشد تا افراد بتوانند قبل از سفارش دادن، عکس های واضحی را ببینند.

مشاهده محصولات آریاگستر: قیمت لنت ترمز پراید

برسی مهمترین مراحل راه اندازی کسب و کار قطعات خودرو

کسب و کار قطعات خودرو

وب سایت را برای مشاهده تلفن همراه به درستی بهینه کنید زیرا این روزها بیشتر مردم تمایل دارند از طریق تلفن های هوشمند خود در اینترنت جستجو کنند. رسانه های اجتماعی در حال شکوفا شدن هستند. همه در شبکه های اجتماعی هستند. نه تنها صفحه وبلاگ شما یک پلتفرم عالی برای این کار است، بلکه استفاده از رسانه های اجتماعی برای آموزش مشتریان در مورد محصولات خودرویی و ایجاد طرفداران نیز ایده خوبی است. شما می توانید در مورد کسب و کار خود در سایت های مرتبط با خودرو نیز تبلیغ کنید.

  • یک نویسنده استخدام کنید

شما باید به درستی محصولات را در وب سایت با محتوایی قابل فهم و مناسب معرفی کنید. افرادی که از وب سایت بازدید می کنند باید توضیحات واضحی از هر یک از صفحات و هر یک از محصولات دریافت کنند تا مردم بتوانند کل محصول را با جزئیات درک کنند. لذا باید نویسنده ای پیدا کنید که این کار را انجام دهد و صفحه محصولات و خدمات را با قدرت محتوا ترتیب دهد.

  • بازاریابی توسط استخدام متخصص سئو

هر کسب و کار آنلاین باید به درستی بازاریابی شود تا مردم بتوانند از طریق منابع مختلف با آن آشنا شوند و از این رو در صورت نیاز، محصولات مربوطه را از وب سایت بازدید کنند. از پروفایل های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید و صفحه ای با نام فروشگاه آنلاین قطعات خودرو ایجاد کنید. به طور مرتب از طرف آن پست ارسال کنید تا برند خود را در بین مردم تثبیت کنید. یک متخصص سئو استخدام کنید که وب سایت شما را به رتبه قابل توجهی در صفحات جستجوی محبوب برساند و این باعث افزایش ترافیک زیادی می شود. به یاد داشته باشید، تعداد بیشتر ترافیک منجر به نرخ تبدیل بهتری برای فروش می شود.

در نهایت

سخت کار کنید و به ایده ای که دارید ایمان داشته باشید. در ظرف مدت چند ماه تا یک سال، تجارت قطعات خودروی شما موفق خواهد شد و به شما این امکان را می دهد که رئیس خود باشید و از طریق این کسب و کار زندگی بهتر و آرامی داشته باشید.

 

 

1 دیدگاه در “راه اندازی شغل لوازم یدکی خودرو و سود آن چقدر است؟

  1. قاضی محمد نعیم گفت:

    ای بابا، با وجود تحریم و اعتماد نداشتن مردم به برندهای داخلی چجوری میشه همچین کسب و کارایی راه انداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *