blog

بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی امریکا

بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی امریکا

شاید اولین چیزی که وقتی در مورد شرکت‌های خودروسازی امریکا می‌شنوید، در ذهنتان نقش ببندد، مدل‌های جذاب دهه هشتاد میلادی با ظاهر عضلانی و بدنه‌های مستحکم باشد. اما باید بدانید که صنعت خودروسازی امریکا تفاوت‌های زیادی را رقم زده است تا بتواند پابه‌پای برندهای آلمانی، ژاپنی و دیگر شرکت‌های اروپایی، در مسیر فروش بالا قدم بردارد. این که تا چه حد در این زمینه موفق بوده است را بررسی نخواهیم کرد. قصد داریم در مورد موفق‌ترین شرکت‌های خودروسازی امریکا صحبت کنیم که هم فروش بالایی را در طول سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند و هم به‌عنوان کمپانی‌های آینده‌دار از آن‌ها یاد می‌شود.

همیشه امریکایی‌ها بهترین نبودند، اما توانستند محصولاتی را عرضه کنند که توجه هر خوره ماشین و علاقه‌مند به دنیای خودرویی را به خود جلب می‌کند. شورلت کامارو، مدل‌های فورد F15، داج چارجر و چلنجر، انواع ماشین‌های برند لینکلن ازجمله برجسته‌ترین‌ها هستند. دیگر دوران ساخت خودروهای عضلانی و با سوخت بالا و سروصدای زیاد به پایان رسیده است، امریکایی‌ها حالا دیگر نفت‌کش‌هایی شبیه به خودرو نمی‌سازند، آن‌ها هم دنیای تکنولوژی و تولید ماشین‌های هیبریدی را جدی گرفته‌اند.

برترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی امریکا

هرساله لیست‌های جامعی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های خودروساز در دنیا منتشر می‌شود، اما کم‌تر رنکی به برندهای یک کشور می‌پردازد و آن را به‌صورت یک مجله جهانی منتشر می‌کند. در این مقاله قصد داریم تمامی مفاهیم را در کنار هم خلاصه کنیم و به بررسی موفق‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی امریکا بپردازیم. شرکت‌هایی که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کنند و وقتی نام آن‌ها را می‌شنوید، احتمالاً یک خودرو از هرکدام را تصور می‌کنید.

البته برخی از این شرکت‌ها در نهایت زیرمجموعه یک برند و لیبل دیگر هستند، مثلاً جنرال موتور، یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های بازار خودروسازی امریکا است.

تسلا – پادشاه خودروهای الکتریکی

فناوری‌های جدید صنعت را به سمت سویی هدایت می‌کنند که شرکت‌ها بیش از آن که هیجان‌انگیز باشند، بتوانند خودروهای برقی هوشمند و باکیفیت تولید کنند. ایلان ماسک را می‌شناسید، او شرکتی را تحت عنوان تسلا ایجاد کرده است که در حال حاضر ارزش آن در بازار 582 میلیارد دلار است. این شرکت برتر خودرو در تجارت خودرو، تولید انرژی خورشیدی و ذخیره انرژی باتری فعالیت دارد. طیف محصولات خودروی آن شامل تسلا مدل Y، مدل X، مدل 3 و مدل S است.

مشاهده محصولات آریاگستر: پخش لوازم یدکی خودرو

همه شرکت‌های خودروسازی امریکا

شرکت‌های خودروسازی امریکا

این شرکت خیلی زود توانست مدل‌های پرفروش را راهی بازار کند. در حال حاضر ایلان ماسک تمرکز خود را روی بازارهای جهانی گذاشته و توانسته دفاتر زیادی را در سراسر دنیا تأسیس کند. اما دفتر اصلی این شرکت در پالو آلتو، کالیفرنیا واقع است. در کنار تولید خودروها، این شرکت در زمینه ساخت فناوری انواع باتری‌ها و پنل‌های خورشیدی نیز فعالیت می‌کند.

جنرال موتور

در بررسی و معرفی شرکت‌های خودروسازی امریکا، یکی دیگر از نام‌های درخشان، جنرال موتور است. این شرکت در حال حاضر بیش از 86 میلیارد دلار ارزش دارد و توانسته تا دسامبر 2020 میلادی بیش از 6 میلیون و 800 هزار خودرو را وارد بازار کند. علاوه‌برآن در زمینه توسعه مدل‌های الکتریکی نیز فعالیت می‌کند. کیسه‌های هوای پیشرفته، استارت برقی و البته خودروهایی که تحت لیبل کادیلاک ساخته می‌شوند، از جمله بهترین محصولات و خروجی‌های این شرکت هستند که به طبع می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند. علاوه‌برآن جنرال موتور در زمینه تولید انواع خودروهای فرمول یک و مسابقات رالی نیز فعالیت می‌کند و صرفاً یک لوکس ساز نیست.

این شرکت در سال 1908 میلادی در کشور امریکا تأسیس شد و در حال حاضر جز 18 رتبه برتر مشاغل و لیبل‌های تولیدکننده امریکایی به‌حساب می‌آید.

کمپانی فورد – گذشته و آینده

برندی که حالا حدود 60 میلیارد دلار ارزش دارد و شاید هرکدام از ما عاشق یکی از خودروهای این لیبل باشیم. فوردی که در امریکا با مدل‌هایی مانند موستانگ معروف شد و خیلی زود توانست نقش خود را در فیلم‌های هالیوودی مثل جنون سرعت پیدا کند. هنری فورد افسانه‌ای که بهترین‌ها را می‌ساخت، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی امریکا را در سال 1903 تأسیس کرد و پس از آن دفاتر متعددی از آن را ایجاد و سعی کرد وارد جامعه جهانی شود.

مشاهده محصولات آریاگستر: موتور برف پاک کن پراید

فورد البته خودروهای لوکس و خاص خود را تحت عنوان برند لینکلن در بازار عرضه می‌کند و ماشین‌های میان‌رده و شهری آن را نیز با همان آرم همیشگی فورد می‌شناسیم. وانت فورد اف 150 در حال حاضر پرفروش‌ترین محصول این شرکت است. این شرکت خودروسازی بزرگ امریکایی تا سال 2020 میلادی توانسته بیش از چهار میلیون خودرو را تولید و در کلاس‌ها و سگمنت‌های مختلف از جمله کراس‌اوور، سدان و کوپه راهی بازار کند.

کمپانی امریکایی شورلت

شورلت علی‌رغم اینکه نام خود را از یک راننده مسابقه سوئیسی در دهه 1900 گرفته است، برای چندین دهه از میراث کاملاً آمریکایی خود را با مدل‌هایی مانند کامارو راهی بازار کرده و توانسته سنت همیشگی حضور در عرصه‌های بین‌المللی را حفظ کند. این کمپانی هم البته جز زیرمجموعه‌های جنرال موتور یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی امریکا محسوب می‌شود. در سال 1910 برای اولین‌بار وارد این چرخه شد. این شرکت در حال حاضر بیش از 30 مدل خودرو تولید می‌کند که در دنیا عرضه می‌شوند. سیلورادو از جمله پرفروش‌ترین وانت‌های این شرکت است، اما هنوز هم با مدل محبوب فورد F150 فاصله زیادی دارد. نقدهای زیادی به این شرکت وارد می‌شود، اما کسانی که علاقه‌مند به خودروهای امریکایی هستند، هیچ‌گاه از شورلت دست نمی‌کشند.

کادیلاک

شرکت موفق دیگر که ما آن را با خودروهای لوکس، خاص و جذاب می‌شناسیم، کادیلاک نام دارد. در نیویورک و در سال 1902 فعالیت خود را آغاز نمود و هنوز هم جز شرکت‌های درجه یک به‌حساب می‌آید. ایرانیان هم خاطرات زیادی با خودروهای بزرگ و عظیم‌الجثه این شرکت دارند. کادیلاک‌های قدیمی برای همه ما خاطره‌ساز هستند. ما می‌توانیم حس نوستالژی را از نام این برند درک کنیم. در کنار این تفاسیر لازم به ذکر است که کادیلاک جز زیرمجموعه‌های جنرال موتور به‌حساب می‌آید. این کمپانی امریکایی در سال 2015 یک نسل فوق‌العاده جذاب و محبوب به نام اسکالید راهی بازار کرد که یکی از پرفروش‌ترین‌های این شرکت به‌حساب می‌آید.

ظاهر زیبا و جذاب، طراحی فوق‌العاده یونیک و بهره‌گیری از بهترین و درجه یک ترین متریال‌ها، از جمله مزیت‌های تولیدات این شرکت است. اگرچه شرکت‌های بزرگ مانند بنز، پژو، آئودی و فولکس‌واگن چند سالی است که دنیا را در دست گرفته‌اند و محبوب‌ترین‌ها را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند، اما هنوز هم کادیلاک در بین افراد مشهور طرف‌داران خاص خود را دارد.

شرکت دوج یا داج

داج که در فارسی تحت عنوان دوج نیز شناخته می‌شود، توسط دوبرابر در سال 1900 میلادی تأسیس شد. جذاب، هیجان‌انگیز و باابهت، اصلی‌ترین عناوینی است که برای خودروهای این شرکت امریکایی ذکر می‌شود. دوج نخستین خودروی خود را در سال 1915 میلادی عرضه کرد و در نهایت این کمپانی به‌عنوان زیرمجموعه کرایسلر معرفی شد. در حال حاضر محصولات این شرکت در مدل‌های چلنجر، چارجر، چند نسل محبوب دیگر در بازارهای 60 کشور دنیا عرضه می‌شوند.

مشاهده محصولات آریاگستر: موتور برف پاک کن پژو 405

بهترین ماشین های آمریکایی

بهترین ماشین های آمریکایی

اسب بخار بالا، توان و گشتاور فوق‌العاده از جمله مهم‌ترین مزیت‌های یکی از درخشان‌ترین شرکت‌های خودروسازی امریکا یعنی داج است. این برند از یک خودروی سواری 807 اسب بخار را استخراج کرده است که عددی فوق‌العاده به‌حساب می‌آید. در کنار قدرت بالا، سبک طراحی منحصربه‌فرد و اصطلاحاً اسپرت، شاید اصلی‌ترین دلیل موفقیت این لیبل باشد. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند چه چیزهایی تولید کنند که برای علاقه‌مندان به خودرو دلربا به نظر برسد.

جیپ

جیپ هم یکی از شرکت‌های محبوب ایرانیان است. همه ما آن را با خودروهای کوچک و قدرتمند می‌شناسیم، اما حالا سری‌های گرند کروکی آن دنیا را تسخیر کرده‌اند. این شرکت نیز به‌عنوان زیرمجموعه فیات فعالیت می‌کند. در واقع شرکتی ایتالیایی امریکایی به‌حساب می‌آید. این شرکت سازنده با سال‌ها رکود مواجه بود، اما پس از مدتی و با عبور از سال 2018 میلادی دوباره توانست عناوین درخشانی را به دست‌آورد. در حال حاضر مدل محبوب جیپ گرند کروکی، یکی از بهترین آفرودی‌های این شرکت است.

در معرفی بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی امریکا، جیپ یکی از نام‌های باسابقه و درخشان در ایران به‌حساب می‌آید. شما هنوز هم مدل‌هایی از لیبل جیپ را در بازار خودروی ایران می‌بینید. البته هیچ‌کدام از این ماشین‌ها در حال حاضر تحت استانداردهای روز جیپ نیستند و بیشتر ما آن‌ها را به‌عنوان خودروهای قدیمی و کلاسیک می‌شناسیم. این شرکت نیز از سال 1941 تاکنون در بازار فعالیت می‌کند و یکی از دلایل اصلی فروش آن، مدل‌های شاسی‌بلند متوسط غول‌پیکر با ظاهر جذاب است.

مطالعه مقاله چرا خودرو شاهین نخریم؟ از آریاگستر

نتیجه‌گیری

بازار ماشین‌های امریکایی در طول چند سال اخیر تغییرات زیادی را به خود دیده است. شرکت‌های بزرگ همواره سعی می‌کنند در مسیر و امتداد تکنولوژی‌های روز پیش بروند، هوش مصنوعی و رباتیک حالا در مسیری جدید توانسته بازار خودروها را نیز در بر بگیرد. در مورد بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی امریکا گفتیم و اشاره داشتیم به نام تسلا، جنرال موتور و… که شاید انتظار داشتید در صدر و بالاتر از آن‌ها، نام فورد، شورلت و… را ببینید. درصورتی‌که حالا ورق برگشته است. بهترین‌ها صرفاً نام‌هایی هستند که زیبایی و جذابیت‌های خودروها را با تکنولوژی‌های خودران و… ترکیب کرده‌اند.

البته هنوز هم بازار خودروهای امریکا با آلمان، ایتالیا، ژاپن و فرانسه فاصله دارد. آن‌ها هنوز هم بی‌نظیر نمی‌سازند، شاید بتوان گفت که برای رسیدن به BMW، تویوتا و… مسیر نسبتاً طولانی در پیش دارند. اما چیزی که مشخص است، کیفیت فوق‌العاده بالا خواهد بود. بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی امریکا، حالا بهترین‌ها در دنیای تکنولوژی‌های خودران و ماشین‌های بدون سرنشین نیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *