blog

پرسودترین قطعات خودرو

پرسودترین قطعات خودرو در این مطلب

چه در ایران چه در کشورهای دیگر، کارهای زیادی وجود دارد که میتوان از طریق راه اندازی آن به سودآوری دست پیدا کرد. مثلا فروش قطعات خودرو که میتواند کاری چالش برانگیز و پرسود باشد، به شرط اینکه به اصول کار وارد باشیم برای مثال بدانیم چه قطعاتی بیشترین کارایی دارند؟ و یا چه قطعاتی زودتر فرسوده میشوند و دارندگان ماشین حتما باید به دنبال تعویض و خرید آن قطعه باشند؟در ادامه این موضوع می خواهیم کمکی هر چند کوچک کرده باشیم و قطعات خودرویی که بیشترین سوددهی را با فروششان دارند، به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید…

متدوال ترین قطعات خودرو که میتوان با فروش آن ها به سودآوری رسید

هر نوع وسیله نقلیه­ای دارای لیست متفاوتی از قطعات خودرو است. شاید برخی از دارندگان خودرو به دنبال قطعات مصرفی باشند، برخی دیگر به دنبال قطعات خاص مثل قطعات بیرونی ماشین باشند. به هر حال بهتر است در مورد بازار خودرو اطلاعاتی هر چند مختصر داشته باشید.

متدوال ترین قطعات خودرو که میتوان با فروش آن ها به سودآوری رسید

قطعات وسیله نقلیه

از جمله قطعات پرفروش و سودآور لوازم یدکی امکو شامل قطعات بیرونی مانند سپرهای فولادی، آینه های جانبی، چرخ‌ها و لاستیک‌ها همراه با قطعات تعلیق مانند ضربه‌گیر، پایه‌ها، محصولات روشنایی نظیر چراغ های جلو (تعویض و ارتقاء پس از فروش)، لامپ ها، چراغ های عقب و چراغ های مه شکن و غیره است.

خارج از این دسته قطعاتی که نام برده شد، تقاضای زیادی برای تجهیزات زیر نیز وجود دارد:

  • کمپرسورهای تهویه مطبوع و سیستم های کنترل تهویه مطبوع.
  • فیلترهای هوا.
  • لوازم جانبی باتری.
  • کیت کلاچ (تعویض و ارتقا).
  • موتورهای جعبه.
  • سر سیلندر (تعویض کامل و هم ارتقا).
  • کیت داش و ارتقاء (قطعات فیبر کربنی و غیره).
  • قطعات سیستم ترمز دیسکی (عمدتا روتور و لنت).
  • قطعات سیستم اگزوز.
  • فیلترهای سوخت و پمپ های سوخت.
  • قطعات سیستم جرقه زنی (کویل ها، توزیع کننده ها/ کیت های زمان بندی، شمع ها و سیم های شمع).
  • رادیاتورها و روکش صندلی.
  • سنسور اکسیژن و کمک فنر.

در نهایت

امروزه به دلیل پیشرفت در صنعت خودرو و تولید خودروهایی به روز، مردم به دنبال راحتی و آسایش بوده و یکی از دغدغه های آنها داشتن ماشین است. از همین رو خیابان ها پرشده از انواع وسیله نقلیه که همه آنها به هنگام فرسوده نیاز به تعمیر قطعات خودرو تا مجبور به خرید لوازم یدکی مانند خرید استارت امکو و دیگر محصولات و تعویض قطعات دارند. لذا کسانی که در کار فروش قطعات خودرو هستند، می توانند با دانش و مهارت به سودآوری بالایی برسند.

مشاهده محصولات آریا گستر:

سوالاتی که میتواند ذهن شما را برای فروش قطعات پرسود خودرو مشغول کند

قطعات زیادی در یک وسیله نقلیه وجود دارد، اما سودآورترین آنها کدامند؟

  • چرخ ها. جای تعجب ندارد! چرا که مردم برای وسایل نقلیه خود به چرخ نیاز دارند، همچنین به دنبال رینگ و لاستیک هستند.
  • آینه های نمای جانبی .
  • چراغ های عقب / لامپ.
  • چراغ های جلو تطبیقی ​​LED.
  • چه قطعات ماشینی ارزش پولی زیادی دارند؟
  • سیستم جی پی اس. وسایل الکترونیکی و کامپیوتری در خودروها تنها به این دلیل که الکترونیکی هستند، جزو ارزشمندترین اقلام هستند.
  • در ها و گلگیرها، برخی از محکم‌ترین فلزات خودروی شما در گلگیرها هستند.
  • مبدل های کاتالیزوری.
  • ضربه گیر.
  • کیسه های هوا.
  • چرخ، لاستیک و رینگ.

 

چه قطعات خودرویی تقاضای بالایی دارند؟

قطعات خودروی یدکی

  • رادیاتورها.
  • مبدل های کاتالیزوری.
  • مجموعه لنت ترمز.
  • دیسک های ترمز.
  • پمپ سوخت.
  • بازوی کنترل.
  • سنسور اکسیژن.

تفاوتی ندارد که مدل خودروی شما چیست، شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی برای آن قطعه تولید می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد هرکدام از این قطعات این است که ممکن است در رنج‌های کیفی مختلف عرضه شوند. از محصولات درجه یک و استاندارد گرفته تا انواع قطعاتی که صرفاً ارزان‌قیمت هستند. در مورد خودروها بیشتر مشتریان و خریداران به دنبال قطعات باکیفیت هستند. چون به‌خوبی می‌دانند که قطعه مصرفی پس از مدتی کارکرد نرمالی نخواهد داشت و در نهایت لازم است که آن را مجدداً تعویض کنند.

البته شاید بتوان از یک زاویه دیگر نیز به این مسئله نگاه کرد. عمدتاً پرفروش‌ترین محصولات می‌توانند پرسودترین هم باشند. چون بدون محدودیت می‌توانید هر زمانی که می‌خواهید آن‌ها را به بازار عرضه کنید. موضوعی که این چند سال تبدیل به یک روش محبوب برای افزایش سوددهی مراکز تعمیرات و فروشگاه‌های لوازم‌یدکی شده است. اجازه دهید که در ادامه چند مورد از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین قطعاتی که در دسته‌بندی پرفروش‌ترین‌ها قرار می‌گیرند را مرور کنیم و در مورد هرکدام از آن‌ها توضیحاتی نیز ارائه دهیم.

 

قطعه وارداتی یا تولید داخل؟

سوال مهم دیگری که در مورد سود فروش قطعات مطرح می‌شود این است که در نهایت قطعه تولید داخل پرسودتر خواهد بود یا قطعاتی که توسط لیبل‌های داخلی تولید می‌شوند. در پاسخ به این سوال باید خاطرنشان شویم که در نهایت محصول چه در داخل و چه در خارج ایران تولید شود. تحت‌تأثیر قیمت ارز نوسان ارزش خواهد داشت. به طبع در مورد ایران این نوسان بیشتر رو به افزایش خواهد بود. البته در برخی شرایط اگر قطعه موردنظر از کشورهای اروپایی و یا برخی کشورهای شرقی عرضه و وارد ایران شده باشد قیمتش بالاتر خواهد بود. این افزایش قیمت البته روندی همواره مثبت است.

قطعه‌های وارداتی نیز در نهایت با لایسنس برخی کشورهای خارجی تولید می‌شوند. البته در بازار باید حواستان به برندهای چینی هم باشد. چون این نوسان قیمت شامل محصولات این لیبل‌ها نیز می‌شود. حتی شرکت‌های بزرگ کره‌ای، اروپایی، ژاپنی و دیگر کشورهای آسیا هم همواره تولید خود را به شرکت‌های بزرگ چینی می‌سپارند.

پرفروش‌ترین قطعات خودرو

پیش از هر چیزی باید تعریف درستی از پرفروش‌ترین داشته باشیم. ازآنجاکه بیشتر خودروهایی که در بازار ایران خریدوفروش می‌شوند، مدل‌های داخلی و چینی هستند. در نتیجه ما این تقسیم‌بندی را برای این حوزه انتخاب کردیم و می‌توانیم بگوییم که قالب اصلی آمار ما مربوط به ماشین‌های شرکت‌های فروشنده بزرگ دولتی است. در ادامه در مورد خودروهای چینی و سنگین نیز صحبت می‌کنیم.

باتری خودرو

سرما دشمن اصلی باتری خودرو بوده و در ایران هم ما با مناطق سردسیری زیادی مواجه هستیم که البته بیشتر مردم نیز شروط نگه‌داری خودرو در این فصل را نمی‌دانند آن را به‌راحتی در پارکینگ رها می‌کنند. این یخ‌زدگی و همین‌طور انسداد در بیشتر مواقع باعث می‌شود که خودرو امکان استارت نداشته باشد. در نتیجه ممکن است حتی امکان شارژ نیز وجود نداشته باشد. از طرفی در شرایط هوای گرم هم باتری‌ها کیفیت و کارایی اولیه خود را از دست می‌دهند و خیلی زود دچار مشکل می‌شوند. البته پس از سه سال هم حتی اگر در بهترین شرایط باتری خود را نگه‌داری کنید در نهایت دچار مشکل می‌شود. باتری‌سازی‌ها یکی از سود زا ترین مراکز خدماتی برای انواع خودروها هستند.

تفاوتی ندارد که ماشین شما تحت چه برندی، داخلی و کره‌ای، چینی و آلمانی و یا فرانسوی ساخته شده باشد. در نهایت باتری به‌زودی عمرش به اتمام می‌رسد و لازم است که آن را تعویض کنید. در نتیجه با یک کالای کاملاً مصرفی و پرفروش مواجه هستیم.

کمک‌ فنر

شرایط جاده‌ای کشورمان را به‌خوبی می‌دانید و نیازی به تعاریف بیشتر از سوی ما در مورد این که شرایط کمک‌فنرها پس از گذشت شش ماه چگونه می‌شود ندارید. بخصوص در مورد کمک‌فنرهایی که تعویضی بوده و کیفیت لازم را نداشته باشند این موضوع یک اپیدمی بزرگ است. از سروصداهای وحشتناک و همین‌طور عدم انعطاف در دست‌اندازها و سرعت‌گیرها گرفته تا مشکلاتی که پس از مدتی مکمن است باعث ایجاد شوک به بدنه خودرو شود.

در تمامی این شرایط یکی از اصلی‌ترین  و پرسودترین قطعات پخش لوازم‌یدکی خودرو که معمولاً بعد از گذشت چند سال باید قید آن را بزنید و راهی سطل زباله مواد بازیافتی کنید کمک‌فنر ماشین است. اگرچه کمک‌فنرها در لیبل‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. مثلاً شما برای خودروی پراید می‌توانید چند نوع کمک‌فنر تهیه کنید. اما به‌هرحال این قطعه یک رنج عمر مفید دارد. نمی‌توانیم دقیقاً برای این رنج به شما عدد بدهیم، اما می‌توان پیش‌بینی کرد باتوجه‌به شرایط جاده‌ای و مسیری که شما در آن تردد می‌کنید، این عمر می‌تواند حتی تا نیمه کاهش یابد. مثلاً اگر عمر مفید کمک‌فنر ده سال است، آن را به پنج سال کاهش دهد.

شمع و وایر

واژه‌ای آشنا که معمولاً هم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و ما لازم دانستیم که آن‌ها را در گستره پرسودترین قطعات خودرو قرار دهیم. موضوع این است که در بیشتر مواقع، در بازار با محصولات تقلبی مواجه می‌شویم. بخصوص اگر مشتری خیلی مصر باشد تا قطعه اورجینال و یا به قول خودش ژاپنی خریداری کند. نام‌ها و لیبل‌های چینی و داخلی زیادی هستند که صرفاً کارشان کپی‌کردن نام برندهای معتبر و تولید محصولات اصطلاحاً No Name است. در این صورت نه‌تنها شمع و وایر عملکرد درستی ندارند، حتی پس از مدتی دچار اختلال می‌شوند و خودروی شما با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود که در نهایت باعث کلافگی خواهد شد.

نوع شمع و وایر مورداستفاده در خودروهای انژکتوری، گاز و بنزین سو و دوگانه یا LPG با هم متفاوت است. صرفاً در پراید شما با تنوع وسیع و بی حد و وصفی از شمع و وایر مواجه هستید. برای اثبات این مسئله کافی است جستجویی در اینترنت تحت عنوان خرید شمع و وایر پراید داشته باشید.

لوازم یدکی خودرو و سود آن ها

لوازم یدکی خودرو

نکته مهم در مورد شمع این است که اگر سیستم برق خودروی شما ایراد داشته باشد زودتر دچار مشکل می‌شود. ضمن این که هر شمع در هر دقیق هزار بار روشن می‌شود. هرچه زمان بیشتر می‌گذرد، بنا به شرایط فنی، آب‌وهوایی و نوع نگه‌داری و میزان کارکرد خودرو، جریان برق شمع ضعیف‌تر می‌شود و به‌مرور حتی ترک خوردن نیز رخ می‌دهد. در این شرایط برای تعویض شما نیاز به خرید مدل‌های خاص دارید که گاه به دلیل رنج تولید قدیم، در بازار عرضه نمی‌شوند.

فیلترهای هوا

یکی دیگر از محصولاتی که در دسته‌بندی پرسودترین قطعات خودرو قرار می‌گیرد و فروشندگان نیز عموماً آن را در حجم بالا خریداری می‌کنند فیلتر هوا خواهد بود. فیلترهای هوا از جمله قطعاتی هستند که باید به‌صورت مرتب تعویض شده و فروش بالایی نیز دارند. البته تولیدکنندگان خودروها به رانندگان پیشنهاد می کندن که هر چه هزار کیلومتر این قطعه تعویض شود. علاوه‌برآن این وسیله در صورت کثیف شدن مسدود شده و باعث می‌شود که خودرو دچار خفگی و مشکل در احتراق شود. اشخاصی که در جاده‌های خاکی و مسیرهای غبارآلود رانندگی می‌کنند. بهتر است که حتی نیمه‌عمر این قطعه را کم‌تر از چیزی بدانند که شرکت‌ها اعلام کرده‌اند.

علاوه‌برآن، خیلی تفاوتی ندارد که فیلترهای هوا در چه کارخانه‌ای و تحت چه برندی تولید شده‌اند. در نتیجه خرید آن‌ها برای فروشگاه‌ها یک سود واقعی خواهد بود. در نهایت هم یک خودرو در مدل‌های خاص معمولاً از یک نوع فیلتر هوا استفاده می‌کند و نیازی نیست که تنوعی برای این محصول در نظر گرفته شود. در نتیجه به‌راحتی می‌توان فیلترهای هوا را تهیه و حتی آن‌ها را برای مدت‌زمان طولانی تر نیز انبار نمود.

رادیاتور: قطعه پراستفاده و پرفروش مهم خودروها

رادیاتور هم یکی از قطعات مهم مانند سیستم برف پاک کن خودرو امکو در تمامی ماشین‌های موجود در دنیا است. این قطعه در واقع عملیات خنک‌کردن سیستم موتور را بر عهده دارد و درصورتی‌که در حفظ و نگه‌داری آن از روش‌های متداولی که وجود دارد استفاده نکنید، خیلی زود از کار می‌افتد. رادیاتورها نیز در اندازه‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند و بسته به هر نوع خودرو شکل و ساختارشان متفاوت است. اما در نهایت موضوع مهم این است که رادیاتور باید به شکل استاندارد و نوع اورجینال تهیه و خریداری شده و حتماً مقاومت ساختاری لازم را داشته باشند.

مبتنی بر این اصل، می‌توان گفت که رادیاتورها هم می‌توانند در دسته‌بندی پرفروش‌ترین و پرسودترین قطعات خودرو قرار بگیرند. چون به‌هرحال قیمت متریال ساخت رادیاتور مدام افزایش می‌یابد. در نتیجه انتخاب نوع باکیفیت و استاندارد آن نیز به دلیل این روند صعودی قیمت، درگیر مسئله نوسان دائمی روبه‌بالا می‌شود.

لاستیک

ازآنجاکه برای بیشتر رنج تولیدات شرکت سایپا و ایران‌خودرو می‌توان از کلاس‌های یکسان لاستیک و قطرهای همسان استفاده کرد، در نتیجه ضروری بود که ما اشاره‌ای به لاستیک به‌عنوان یکی از پرسودترین قطعات خودرو که البته در دسته‌بندی انتخاب‌های پرفروش قرار می‌گیرد نیز داشته باشیم. این قطعه البته تاریخ انقضای خاصی ندارد و به‌راحتی امکان انبارکردن و نگه‌داری در فروشگاه را خواهد داشت. در نتیجه می‌توانید به‌عنوان یک عرضه‌کننده مستقیم و یا کسی که فروشنده واسط است روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

مشاهده محصولات آریا گستر:

از طرفی لاستیک پراید، پژو و سمند باز هم به دلیل این که همه آن‌ها تاکسی هستند نرخ فروش بالایی را تجربه می‌کند. قیمت لاستیک‌ها البته به‌صورت تعاونی نیز محاسبه می‌شود و گاهی اوقات برای خرید لاستیک در بازار کشور محدودیت‌هایی وجود دارد و هر شماره ملی می‌تواند دو حلقه لاستیک سفارش دهد. این محدودیت‌ها گاهی در مورد رنج‌های وسیع‌تری از خودروها و بخصوص در روش خرید اینترنتی نیز وجود دارد. برندهای داخلی و خارجی زیادی نیز در زمینه تولید لاستیک ماشین فعالیت می‌کنند.

پرتقاضاترین و پرسودترین برای خودروهای تاکسی

یکی از دسته‌بندی‌های مهمی که بیش از هر گروهی اقدام به تعویض قطعات خودروی خود می‌کنند، رانندگان شریف تاکسی خواهند بود. تاکسی‌ها سهم ویژه‌ای از بازار استهلاک دارند. این خودروها حداقل در طول 10 ساعت در شبانه‌روز در حال فعالیت و در حالت روشن کار می‌کنند. عمر قطعات آن‌ها زودتر تمام می‌شود و بیش از 70 درصد آن‌ها نیز راندمان کاری نرمالی ندارند.

برای این خودروها نیز یک سری قطعات در گستره پرمصرف‌ها قرار می‌گیرد. توجه کنید که اگر تأمین‌کننده قطعات یدکی خودرو هستید، حتماً باید به این بازار مهم توجه کنید. پراید، سمند، پژو و خودروهای وانت عمومی از جمله اصلی‌ترین دسته‌بندی‌هایی هستند که بیشترین نیاز به قطعات را دارند.

پرتقاضاترین و پرسودترین برای خودروهای تاکسی

خودروهای تاکسی

گاهی بازار عرضه و تقاضا برای این خودروها دچار مشکل می‌شود. فروش شما در شرایطی که بتوانید قطعات این خودروها را تأمین کنید چندبرابر قبل خواهد شد. می‌توان قطعات ماشین‌های پرفروش و البته پرتقاضای پراید، سمند و پژو را به‌طورکلی و در بازار ایران در دسته‌بندی پرسودترین قطعات خودرو قرار داد. از طرفی از جمله مهم‌ترین قطعاتی که همواره در این بازار موردنیاز خواهند بود نیز می‌توان به:

  • چراغ
  • آینه‌بغل
  • گیربکس
  • لنت ترمز
  • سپرهای جلو و عقب
  • لاستیک

اشاره کرد.

لوازم‌یدکی خودروهای چینی

همه ما در مورد خودروهای چینی می‌دانیم. ماشین‌هایی که نسبت به مدل‌های روز دنیا و برندهای اروپایی قیمت کم‌تری دارند، اما قطعات آن‌ها گاهی آن‌قدر گران است که خریدار این ماشین‌ها پس از مدتی ترجیح می‌دهد که آن را تعویض کرده یا یک خودروی داخلی و کم‌هزینه‌تر انتخاب کند. تصادف با این خودروها نیز هزینه بالایی برای صاحبان انواع مدل‌های چینی به همراه دارد.

قطعات این خودروها با ین که در دسته‌بندی چینی قرار می‌گیرند نوسان فوق‌العاده‌ای دارد. چون توسط خود لیبل و شرکت مبدأ و برندهای شخص ثالث نیز عرضه می‌شود. کلاچ و لنت این خودروها در دسته‌بندی گران‌ترین‌ها قرار می‌گیرد و گاهی حتی نوسان قیمت در مورد آن‌ها به کم‌تر از یک ماه نیز می‌رسد. موضوع مهم دیگر این است که عمده تأمین‌کنندگان می‌توانند باعرضه یک رنج مدل و سری ساخت خاص، کل بازار را تامی کنند.

مثلاً خودروهای برند JAC عموماً نیاز به لاستیک‌ها، لنت ترمز و یا حتی رادیاتورها و… مشابه هم دارند. مدل‌های خودروهای چینی نیز بیش از چیزی است که تصورش را می‌کنید. همین موضوع نیز سبب ایجاد یک زمینه سود در بازار شده است. هر شرکتی که بتواند این قطعات را سریع‌تر وارد کند تقاضای بیشتری دارد.

قطعات یدکی ماشین سنگین‌ها

ماشین سنگین‌ها هیچ‌گاه نباید متوقف شوند. در نتیجه صاحبان این خودروها هرطور که شده قطعات آن‌ها را در بازار تهیه می‌کنند. متأسفانه نوسان قیمت مانند خرید شمع امکو و دیگر محصولات در مورد قطعات انواع ماشین‌های سنگین نیز بیش از چیزی است که تصورش را می‌کنید. در نتیجه اگر قصد خرید یک خودروی سنگین و ترانزیت را دارید باید در این مورد مطلع باشید که قیمت قطعات آن‌ها به دلیل این که در بازار داخل تولید نمی‌شود و عموماً هم بسته به مدل کمیاب است، بسیار گران خواهد بود. درهرصورت اگر قصد خرید قطعات پرسود و پرفروش را دارید، می‌توانید گوشه‌ای از کسب‌وکار خود را به مدل‌ها سنگین اختصاص دهید.

با ارزش ترین بخش یک اتومبیل چیست؟

گران ترین قسمت یک خودرو، موتور آن است. پس در مراقبت از آن کوشا باشید چرا که هزینه تعویض موتور خودرو خیلی گران است و حتی در برخی موارد تعویض خودرو بهتر از تعویض موتور آن است.

آیا قطعات خودرو سودآور هستند؟

اگر می خواهید یک کسب و کاری کوچک در صنعت خودرو راه اندازی کنید، می توانید یک تجارت لوازم یدکی خودرو راه بیاندازید. این تجارت مرتبط با خودرو بسیار سودآور است و تنها همین دلیل باعث می شود صنعت قطعات یدکی خودرو تا این حد سودآور و همیشه سبز باشد.

مطاله مقاله مهمترین قطعات خودرو از سایت آیارگستر و مطاله دیگر مطالب مفید مربوط به خودرو و لوازم یدکی ماشین در بخش مجله خبری سایت ما

 

10 دیدگاه در “پرسودترین قطعات خودرو

  1. اصلان عزیززاده نیاری گفت:

    سلام،
    ایا خریدار کاپ گریس تیبا بصورت عمده هستین؟؟

  2. سجاد گفت:

    سلام برای راه اندازی مغازه لوازم یدکی(قطعات موتوروجلوبندی)پرایدوانواع پژوحدوداچقدرسرمایه لازمه؟

  3. علی رضا منصوریان گفت:

    برای راه اندازی در یک شهرستان با ۱۰۰هزارجمعیت به چه مقدار سرمایه نیاز هست.

    1. ariyagostar گفت:

      جواب این سؤال به عوامل خیلی زیادی بستگی داره که شما فقط گفته 100هزار نفر جمعیت که تقریبا هیچ تاثیری توی مقدار سرمایه نداره

  4. علی رضا منصوریان گفت:

    سلام وقت شما بخیر لطفا در خصوص راه اندازی فروش تخصصی قطعات بدنه راهنمایی فرمایید.سپاس

    1. ariyagostar گفت:

      سلام دوست عزیز، تخصص ما فروش لوازم یدکی هست و قطعات بدنه یک شاخه دیگه از لوازم خودرو هستش و راهنمایی درستی نمیتونیم بکنیم

  5. سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

  6. محمد حمیدوند گفت:

    سلام…من کارخانه ای دارم که فعلآ فعالیت خاصی ندارد وتصمیم دارم تولید قطعات خودرو باسرمایه فعلآ برای شروع تا ۳۰۰ ملیون بیشتر نباشد..آیا میشود با راهنمایی شما کلرراشروع کنم وقطعات رابا همیاری از نظر فنی باشرکت شما شروع کنم وتولید رابه شما بفروشم یا بازار ش رابه ما معرفی کنید .ممنون میشم کمکم کنید
    مهندس عمران ودکترای مدیریت بازرگانی دارم..DBA

    1. ariyagostar گفت:

      سلام به شما،برای این کار شما باید تمام جوانب را در نظر بگیرید و راجع به این مسله مهم با کسانی که در این کار خبره هستن مشورت بفرمایید

    2. احمد حمادی گفت:

      باسلام بنظر من استوک وارد کنی سود بیشتری میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *