blog

راه های تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی

راه های تشخیص لنت اصلی از تقلبی

امروزه تشخیص قطعات اصلی از تقلبی در هر زمینه ای با توجه به ممنوعیت ها و تحریم ها، کار سختی شده، مخصوصا تشخیص قطعات خودرو، که با وجود افزایش کمپانی های تولیدی قطعات خودرو مثل لنت ترمز، متاسفانه شاهد ورود جنس های تقلبی در بازار هستیم. به همین منظور می خواهیم در اینجا در مورد تشخیص جنس اصلی از تقلبی آن هم در خصوص لنت ترمز مواردی را بازگو کنیم تا کمکی باشد برای شما عزیزان که بتوانید با اطلاعات و آگاهی خرید کنید.

لنت ترمز اصلی و راههای تشخیص اورژینال از تقلبی آن

لنت ترمز؛ از قطعات خیلی مهم و پر مصرف خودرو محسوب میشود چرا که با امنیت سرنشیان خودرو رابطه مستقیمی دارد. لنت ها با برندهای مختلف اعم از ساخت داخلی یا خارجی در بازار به وفور یافت میشوند. و مسئله مهم تشخیص اصل از تقلبی آن بوده، که باید بدانیم لنت های اصلی چه ویژگی هایی دارند؟ و چگونه می توانیم جنس اصل از تقلبی آن را تشخیص دهیم؟

مشاهده محصولات آریا گستر : قیمت لنت ترمز امکو

لنت ترمز اصلی

راههای تشخیص لنت اصلی از تقلبی

نحوه بسته بندی لوازم و قطعات

اولین روشی که میتوانیم توسط آن اورجینال و تقلبی را تشخیص دهیم، توجه به نوع بسته بندی کالا است. معمولا لنت های تقلبی را در بسته بندی هایی با کیفیت پایین تری روانه بازار میکنند. با لمس و یا حتی نگاه کردن به جعبه هم می توانید به نوع بسته بندی پی ببرید. چرا که این امکان هست در بسته بندی های تقلبی از کاغذهای ارزان و بی کیفیت استفاده کنند.

بررسی ویژگی های ظاهری لنت ترمز

لنت ترمزهای اصلی از جنسی نرم و مرغوب برخوردارند در حالی که جنس های تقلبی سخت و سفت هستند. برای تشخیص این مورد، با کشیدن دست خود به آرامی بروی لنت میتوانید متوجه نرمی و سختی آن شوید. راه دیگر چک کردن شیارهای لنت است. بدین صورت که در نمونه های تقلبی از شیارهای شبیه با نمونه اصلی استفاده نمی شود، حال می تواند از نظر شکل و شمایل یا از نظر مقدار و اندازه یکی باشند. همچنین به رنگ پشت لنت ها نیز توجه کنید چرا که از رنگ های مخصوص برای آنها استفاده میشود.

مشاهده محصولات آریا گستر : لنت ترمز عقب پژو 405 امکو

لنت ترمز تقلبی از اصلی

تشخیص لوگو و هولوگرام لنت ترمز

به لیبل اصلی کارخانه لنت ها قبل از خرید نهایی دقت کنید، چرا که در بررسی های به عمل آمده که توسط لنت اورجینال و تقلبی صورت گرفته، این مطلب را متوجه شده اند که بسته بندی آن ها از نظر اندازه اعداد و گاهی اوقات فونت نیز، باهم متفاوت است. چرا که هولوگرام ها قابلیت کپی برداری ندارند. در کنار این مورد به برچسب بارکددار هم توجه کنند چون این نشانه معمولا در لنت های خودروهای داخلی ایران خودرو و سایپا وجود دارد که با استفاده از بارکد می توان از اصالت لنت مطمئن شد و یا بعضا با مخدوش کردن نوار و مشاهده بارکد به اصالت محصول می توان پی برد.

در نهایت

مواردی که در بالا ذکر شده است را به خاطر بسپارید و این را بدانید که خریدن لنت اصل و اورجینال ارتباط مستقیم با امنیت جانی شما حین رانندگی دارد. چرا که کالاهای تقلبی یا دست دوم فاجعه ‌بار بوده، بدین معنی که خودروهای در سرعت 100 کیلومتر بر ساعت با لنت اصلی بعد از 5 متر توقف میکنند، اما با لنت تقلبی بعد از 15 متر متوقف شده و در چنین شرایطی دیگر خودرویی وجود ندارد که تقلبی یا اصل ‌بودن لنت ترمزش را بتوانید پیگیری کنید. پس بهتر است هنگام خرید اولاً به فروشگاه های معتبر و شناخته شده رفته و به دنبال آن برندها را بررسی کنید و به دنبال برندی معتبر و با کیفیت باشید. در ضمن این را هم مد نظر داشته باشید که لنت اصلی مقرون به صرفه تر و کم هزینه تر از لنت غیراصلی است.

مشاهده محصولات آریا گستر : لنت ترمز عقب پراید امکو

اصل و تقلبی بودن لنت ترمز

مطالعه مقاله همه چیز درباره ی استارت خودرو از سایت آریا گستر

کلام آخر

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

» جدید ترین رونمایی ها و تولیدات خودرویی در دنیا را میتوانید دراین سایت پیدا کنید  ( motortrend.com )  

 

 

 

 

6 دیدگاه در “راه های تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی

  1. پیمان گفت:

    امکو توی جعبه ایساکو گرفتم خیلی زودتر از نمونه قبلی تمام شد5هزارتا هم کار نکرد پارسال همینو گرفتم اصلی بود دوام بیشتری داشت دیگه لنت خارجی اینقدر تقلبیش زیاد شده اصلا قابل اعتماد نیست همین تولیدات داخلی بهترن از نظر هزینه هم نصف قیمت خارجی هستن

    1. ariyagostar گفت:

      عوامل زیادی توی عمر لنت تاثیر داره مثل تعداد ترمزی که میگیره یا شدت و ضعف ترمز گرفتن یا سالم و خراب بودن دیسک چرخه و خیلی چیزای دیگه که شما فقط به 5هزار کیلومتر اشاره فرمودین که این دلیل کافی برای اینکه لنت تموم نشه نیست.

  2. مهران گفت:

    من از نمایندگی معتبر ایرانخودرو تکستار تقلبی خریدم و پس هم نگرفتن با همون قیمت اصلی
    پس لنت تقلبی رو با قیمت اصلی هم ممکنه بدن از جای به اصطلاح معتبر

  3. سلطان گفت:

    به سختی میشه جنس تقلبی واصلی فهمید

  4. بابک مقدم گفت:

    سلام، وقت بخیر
    فکر نمیکنم هیچ لنت ترمزی خودرو را در سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بعد از ترمزگیری در ۵ متر مسافت متوقف کند!!!

    1. ariyagostar گفت:

      البته این موضوع بستگی به خیلی از عوامل دیگه داره که در دیگر مطالب سایت میتونید مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *