blog

بهترین مارک های شمع خودرو

مقاله بهترین مارک های شمع خودرو

بهتر است قبل از اینکه به معرفی برندهای معتبر تولیدکننده شمع و وایر خودرو بپردازیم، کمی درباره ی شمع خودرو و نقش آن در خودرو صحبت کنیم که شمع خودرو چیست؟ چه وظیفه ای در خودرو دارد؟ انواع آن و …

همه آنچه که نیاز است درباره ی شمع خودرو بدانید

شمع خودرو؛ جزو مهمترین قطعات خودرو به حساب می آید چرا که سلامت موتور، مصرف سوخت و بسیاری از ویژگی ‌های خودرو به وجود آن بستگی دارد. همچنین مهمترین وظیفه شمع خودرو ایجاد جرقه در زمان مناسب با قدرت بالا است. حال نحوه این انجام وظیفه به چه صورت است؟ همانطور که میدانید موتور خودرو مهمترین بخشی است که باعث حرکت آن میشود از این رو شمع نیز قطعه ایست که به این امر کمک میکند آن هم با عمل جرقه زنی که مخلوطی از بنزین و هوا در محفظه سیلندر را به صورت مشتعل در آورده و از طریق تبدیل انرژی جنبشی به حرکتی باعث ایجاد نیرو و به حرکت در آمدن پیستون ها و در نتیجه حرکت خودرو می شود. جریان برق لازم برای ایجاد این جرقه توسط دینام در موتور تولید و بوسیله وایر شمع در اختیار شمع قرار می گیرد. شمع خودرو متشکل از اجزایی نظیر ترمینال، الکترود مثبت، الکترود منفی، عایق سرامیکی، پایه، واشرها، گپ و … است که باعث کامل شدن ساختار شمع و بهبود عملکرد آن میشوند.

انواع شمع خودرو نیز شامل شمع گرم (شمع پایه بلند)، شمع سر (شمع پایه کوتاه)، شمع ایریدیومی، شمع پلاتینیومی و شمع های چند الکترودی است.همانطور که میدانید شرکت های زیادی در امر تولید قطعات خودرو از جمله شمع خودرو در حال فعالیت هستند به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا چند برند معتبر و شناخته شده در ایران و خارج از آن را که در امر تولید شمع خودرو مشغول هستند را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید…

مشاهده محصولات آریا گستر : شمع خودرو امکو

معرفی بهترین مارک های شمع خودرو

شمع خودرو

آشنا شوید با تولید کنندگان مطرح شمع خودرو در ایران و خارج از آن

شرکت شمع نور ایران

این شرکت دارای سیستم مدیریت کیفیت ISO / ATF16949 : 2016 , ISO9001 : 2015 از شرکت KIWA و پروانه کاربرد مهر استاندارد مطابق با استاندارد ملی ۲۴۰۳ است. علاوه بر کنترل کیفی در ایستگاه های مختلف خط تولید، دارای آزمایشگاه اکرودیته (تائید صلاحیت آزمایشگاه از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران) و آزمایشگاه شیمی و کالیبراسیون مجهز است. تولیدات این شرکت شامل انواع شمع های استاندارد، سوپر رزیستوری بایک، دو و سه الکترود میباشد و اخیرا نیز تولید شمع های با عمر طولانی تر را شروع نموده است. شرکت کارخانجات لوازم اتومبیل ایران با قدمتی قرین به نیم قرن در خدمت صنایع خودروسازی کشور بوده و تکنولوژی خود را به موازات توسعه صنایع خودرو سازی گسترش داده است و کلیه تولید کنندگان خودرو اطمینان خاصی به شمع نور دارند. این شرکت برای کارخانجات ایران خودرو، سایپا، ایران وانت، مگاموتور، نیرو محرکه، مرتب خودرو و پارس خودرو انواع شمع طراحی، تولید و تامین مینماید. نتیجه سالها تلاش و استفاده از مواد اولیه مصرفی که با دقت بسیار انتخاب شده و همچنین کنترل دقیق محصول در زمان تولید و آزمایشات دقیق و استفاده از دانش فنی روز دنیا (رابرت بوش آلمان) باعث ورود ما به بازارهای بین المللی و رسیدن کیفیت محصول به سطح خودروسازانOE) ) گردیده است.

مشاهده محصولات آریا گستر : شمع موتور پایه بلند اکیوم

شرکت اتحاد موتور (امکو)

شركت اتحاد موتور؛ یكی از شركتهای پیشتاز در زمینه تولید و خدمات پشتیبانی قطعات متنوع خودرو من جمله شمع خودرو برای شركتهای خودروساز بزرگ داخلی است كه از سال 1369 فعاليت خود را در این زمینه آغاز نموده است. هم اكنون این شركت با بكارگیری حدود 1700 نفر نیروی انسانی شاغل در واحدهای مختلفی مانند طراحی و توسعه، پشتیبانی فنی، خدمات پس از فروش و ساير واحدها و استفاده ازتجهیزات مدرن در فرآیندهای مختلف تولیدی و آزمایشگاهی، همچنان به سیر صعودی پیشرفت خود ادامه می دهد و در حال پياده سازی پروژه های جديد در جهت توسعه كمی و كيفی و تنوع بيشتر محصولات خود است و توانایی خويش را در اين زمينه با صادرات محصولات خود به بازارهای اروپائی نيز به اثبات رسانده است. همچنین این شركت دارای چندین گواهینامه از شركتهای بزرگ اروپائی در زمینه تولید قطعات خودرو و گواهینامه ها و تائيديه های كیفی مختلف از سازمانهای معتبر جهانی و نيز سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتی ايران است.

ariyagostar.com

0092 3311 021    –    تهران – خیابان امیرکبیر – کوچه امین دربار – پلاک 6 – واحد 16

مشاهده محصولات آریا گستر : شمع موتور اکیوم تک پلاتین

آریا گستر پخش شمع خودرو

شمع خودرو امکو

شرکت تولیدی قطعات خودرو بوش  Bosch

کمپانی بوش؛ یکی از شرکت های معروف آلمانی بوده که احتمالا نام آن را شنیده باشید چرا که در زمینه تولید قطعات خودرو از جمله شمع های خودرو فعالیت می کند. این کمپانی توسط رابرت بوش در سال ۱۸۸۶ تاسیس گردید. این شرکت شمع های بسیار زیاد و با کیفیتی را تولید و روانه بازار میکند. در بازار قطعات یدکی ایران نیز بیشتر شمع های معروف ۸+ و ۹+ این برند معروف هستند و در کنار اینها شمع های سوزنی و با کیفیت تری هم دارد که برای خودروهای مدرن اروپایی استفاده می شوند. به همین دلیل است که این کمپانی از خوش نام ترین ها در صنعت قطعات خودرو به حساب می آید.

آشنا شوید با تولید کنندگان مطرح شمع خودرو در ایران و خارج از آن

NGK

کمپانی NGK؛ از شرکت های تولیدی شمع خودرو است که در سال ۱۹۳۴ در ژاپن تاسیس شد. شمع های تولیدی این کمپانی از نکات مثبت و مزایای مهمی نظیر مصرفت سوخت مناسب، افزایش قدرت و شتاب خودرو، افزایش سرعت خودرو و … برخوردارند. همچنین از دیگر مزیت های بزرگ این شرکت، تولید تقریبا بیش از ۱۰۰۰ نوع شمع و وارد کردن آن ها به بازار است. هم اکنون کمپانی NGK یکی از پیشرو ترین کمپانی ها در زمینه تولید شمع خودرو است که با استفاده از تکنولوژی های بروز دنیا توانسته برای تمامی خودرو ها اعم از سواری، مسابقه ای و بازی و… شمع تولید کند.

فروش عمده شمع خودرو امکو

شمع خودرو

شرکت تولیدی شمع خودرو دنسو  Denso

این کمپانی ژاپنی بوده و متشکل از دو واژه ژاپنی است که در فارسی معادل تجهیزات الکتریکی است. همچنین تقریبا جزئی از کمپانی تویوتا محسوب میشود و تقریبا کمپانی تویوتا ۲۵ درصد از مالکیت کمپانی دنسو را در اختیار دارد. دنسو هم مانند دیگر کمپانی های شناخته شده، از برندهای برتر شمع خودرو است که حتما نام آن را زیاد شنیده اید.

مطالعه مقاله راه های تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی از سایت آریا گستر

در نهایت

باید گفت که شمع خودرو میتواند نقش حیاتی در عملکرد حرکت خودرو داشته باشد پس باید در انتخاب آن دقت نمود و نمونه ای را تهیه کنید که از جنس و کیفیت ساخت بالا، نامی آشنا و قیمت مناسب برخوردار باشد چرا که این انتخاب شما ضامن سلامتی شما و خودرویتان است. بنابراین با بررسی و تحقیق، توانستیم برندهای مطرح و معتبری را در اینجا معرفی کنیم و باعث خوشحالی مجموعه آریا گستر است که توانسته در امر انتخاب شمع خودرو با جمع آوری اطلاعاتی هر چند مختصر اما مفید کمکی کرده باشد.

شاید معتبرترین خبرگزاری خودرئیی دنیا اتونیوز باشد .هرچه که در دنیای خودرو اتفاق بیفتد دراین سایت آپلود میشود.  ( www.autonews.com )

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *